Informacija lengvai suprantama kalba

Lengvai suprantama kalba (angl. „easy-to-read“) – metodas, kuris padeda daugiau žmonių suprasti pateikiamą informaciją.
Universalus lengvai suprantamos kalbos teksto išdėstymas, iliustracijos ir teksto stilius ypač palengvina informacijos prieinamumą skaitymo, suvokimo iššūkių, intelekto negalią turintiems asmenims. Šiuo metodu parengti tekstai dėl savo paprastos kalbos ir aiškios struktūros taip pat puikiai tinka senjorams, vaikams bei visai visuomenei.
Šiame puslapyje pateikiama informacija apie
Lietuvos radijo ir televizijos komisiją.
Toliau šiame tekste ją vadinsime Komisija.
Kas yra Komisija?
Komisija yra valstybės įstaiga.
Komisija prižiūri:
- radiją;
- televiziją;
- kai kurias vaizdo paslaugas internete.
Komisija rūpinasi, kad informacija būtų teisinga ir kad būtų laikomasi įstatymų.
Įstatymai yra svarbiausios Lietuvos taisyklės.
Šių taisyklių turi laikytis visi Lietuvos žmonės.
Komisija:
- duoda leidimus radijo ir televizijos programoms veikti;
- tikrina, ar laikomasi svarbiausių Lietuvos taisyklų;
- gali bausti, jei taisyklės pažeidžiamos;
- nagrinėja žmonių skundus
Skundas yra pasakymas, jog kažkas yra blogai.
Pavyzdžiui, jeigu:
- kas nors blogai dirba,
- kas nors kažką blogai padarė,
- kas nors Jus nuliūdino.
Kur yra Komisija?
Komisijos adresas yra:
Šeimyniškių gatvė 3A,
Vilnius, Lietuva
pašto kodas yra LT-09312.
Kada dirba Komisija?
Komisija dirba:
- pirmadienį nuo 8:00 valandos iki 17:00 valandos;
- antradienį nuo 8:00 valandos iki 17:00 valandos;
- trečiadienį nuo 8:00 valandos iki 17:00 valandos;
- ketvirtadienį nuo 8:00 valandos iki 17:00 valandos;
- penktadienį nuo 8:00 valandos iki 15:45 valandos.
Komisija dirba 1 valanda trumpiau, kai yra diena prieš šventę.
Savaitgaliais ir šventinėmis dienomis Komisija nedirba.
Šventė yra:
- sausio 1 diena
- vasario 16 diena
- kovo 11 diena
- Velykų diena. Velykų diena kiekvienais metais yra skirtinga.
- birželio 24 diena
- liepos 6 diena
- rugpjūčio 15 diena
- lapkričio 1 diena
- lapkričio 2 diena
- gruodžio 24 diena
- gruodžio 25 diena
- gruodžio 26 diena
Kada galima kreiptis į Komisiją
Į Komisiją galite kreiptis, jeigu:
- turite klausimų apie radiją ar televiziją;
- manote, kad buvo pažeistos taisyklės;
- norite pateikti skundą.
Ką daryti, jeigu norite pranešti Komisijai apie savo skundą arba klausimus?
Jūs galite:
- paskambinti telefonu +370 5 233 0660,
- parašyti laišką ir atsiųsti elektroniniu paštu adresu lrtk@rtk.lt
- parašyti laišką ir atsiųsti adresu: Šeimyniškių gatvė 3A, Vilnius, Lietuva, pašto kodas yra LT-09312
- ateiti į Komisiją tuo pačiu adresu.
Kaip turi būti parašytas skundas?
Kai rašysite skundą, parašykite savo:
- vardą,
- pavardę,
- adresą,
- telefono numerį,
- elektroninio pašto adresą,
- kokia buvo laida,
- kada ji buvo rodoma,
- kas, jūsų nuomone, buvo negerai.
Skundą parašykite lietuvių kalba.
Rašykite aiškiai ir suprantamai.
Skundą turite pasirašyti.
Ką Komisija daro, kai gauna Jūsų skundą?
- perskaito Jūsų skundą ir
- pasako Jums, kas bus toliau.